NAŠA STRATÉGIA

      Naša škola je miestom, kde deti aj učitelia dosahujú v priateľskom, podporujúcom prostredí svoje maximálne výkony priobjavovaní a chápaní sveta v súvislostiach.“

       

      Filozofia v Škôlka Limbach je založená predovšetkým na základných ľudských hodnotách ako sú: obetavosť, láska, pokora, múdrosť, rozvaha, oddanosť, pracovitosť. Proklamujeme vzájomnú interakciu dieťa – učiteľ – rodič.

      Zameranie školy

          Uvedené zámery a ciele našej SMŠ sú vytýčené na napĺňanie a podporu:

          • osobnostného ( celostvného) rozvoja detí v oblasti sociálno-emocionálnej, intelektuálnej, telesnej, morálnej, estetickej
          • rozvoja schopnosti a zručnosti
          • individuálneho rastu dieťaťa
          • realizáciu potencialít dieťaťa
          • sebarozvoj a zároveň zdôraznenie potreby pomoci a ochrany dieťaťa
          • zdôraznenie významu socializačných procesov
          • profesionálnu a odbornú starostlivosť pedagogického a nepedagogického personálu,
          • odborné konzultácie (logopedická starostlivosť, špeciálny pedagóg, psychológ),
          • školské stravovanie – priama výroba a príprava stravy v sídle materskej školy podľa HCCP

          Zmyslom fungovania našej školy je vytvárať otvorené, spolupracujúce spoločenstvo, kde sa uskutočňuje zmysluplnéučenie s možnosťou výberu a rozvíja sa celá osobnosť dieťaťa aj učiteľa..“

          Denne poskytujeme

          • profesionálnu a odbornú starostlivosť pedagogického a nepedagogického personálu,
          • odborné konzultácie (logopedická starostlivosť, špeciálny pedagóg, psychológ),
          • školské stravovanie – priama výroba a príprava stravy v sídle materskej školy podľa HCCP

          Naše smerovanie

              Všeobecnými cieľmi výchovy a vzdelávania v SMŠ sú:

              • zlepšovať sociálnu aktivitu dieťaťa a napĺňať potrebu sociálneho kontaktu s rovesníkmi i s dospelými,
              • uľahčiť dieťaťu plynulú adaptáciu na zmenené – inštitucionálne, školské prostredie,
              • podporiť vzťah dieťaťa k poznávaniu a učeniu,
              • podporovať rozvoj individuálnych spôsobilostí dieťaťa,
              • sprostredkovať základy verejnej kultúry a rozvíjať u dieťaťa dimenzie školskej spôsobilosti, aby sa ľahko adaptovalo na následné primárne vzdelávanie,
              • umožniť dieťaťu napĺňať život a učenie prostredníctvom hry, priamej skúsenosti a aktívneho bádania,
              • uplatňovať a chrániť práva dieťaťa v spolupráci s rodinou, zriaďovateľom a ďalšími partnermi s rešpektovaním potrieb dieťaťa a vytvárania podmienok pre blaho všetkých detí,
              • identifikovať deti so špeciálnymi potrebami a zabezpečiť im všetky podmienky na individuálny rozvoj podľa týchto potrieb,
              • zabezpečiť spravodlivú dostupnosť a rovnosť vo výchove a vzdelávaní, ako aj dostupnosť poradenských a ďalších služieb pre všetky deti,
              • získavať dôveru rodičov pri realizovaní výchovy a vzdelávania v inštitucionálnom prostredí a pri koordinovanom úsilí o zabezpečovanie blaha a potrieb detí.